Skocz do zawartości


Zdjęcie

jak zrobic prawo jazdy w niemczech?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#1 marzka

marzka

    Newbie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 27 09 2009 - 16:38

Witam serdecznie!Jestem tu nowa, mam pytanie czy moge zrobic w Niemczech prawo jazdy nie znajac dobrze niemieckiego i jaka jest mniej wiecej cena takiego kursu, dziekuje z gory za odpowiedz i pozdrawiam goraco
  • 0

#2 Konto usunięte(9724)

Konto usunięte(9724)

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1144 postów

Napisano 27 09 2009 - 18:10

marzenka... ten temat byl równiez niedawno tutaj poruszany : moze znajdziesz tam pare odpowiedzi na nurtujace cie pytania. pozdrawiam :)
  • 0

#3 Konto usunięte(18878)

Konto usunięte(18878)

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1972 postów

Napisano 27 09 2009 - 18:11

Koszty sa ok. 2000 EUR, zalezy ile godzin jazdy potrzebujesz, ale duzo taniej pewnie sie nie da. Mozesz robic tez w jezyku polskim (ankieta z pytaniami po polsku) http://www.fahrschul...ipp22index.html http://www.my-fuehre...t-polnisch.aspx O egzamin musisz zapytac w szkole jazdy, nie wiem czy to w kazdej mozliwe. Z nauczycielem musisz sie pewnie jakos dogadac po niemiecku, chyba ze trafisz akurat na Polaka.
  • 0

#4 marzka

marzka

    Newbie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 27 09 2009 - 18:24

Maja, Koko dziekuje pieknie za odpowiedz, pograzam sie w lekturze:)
  • 0

#5 aska04

aska04

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 61 postów

Napisano 27 09 2009 - 20:07

to zalezy z kosztami,mnie prawko wynioslo tylko 1.300€,i zajelo mi tylko 4 miesiace;]Testy mozesz zdawac po Polsku,no tylko ze instruktor Niemiec,chyba ze znajdziesz szkole gdzie sa Polacy[tez bywaja]Pozdrawiam
  • 0

#6 marzka

marzka

    Newbie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 28 09 2009 - 16:26

Spore te rozbieznosci w cenie.Moj maz rozmawial z kolega Rosjninem, ktorego zona robi tutaj prawo jazdy ponoc za 750 euro. Wydalo mi sie to zaskakujaco mala kwota, stad moje pytanie. Poprosze go o adres szkoly, w ktorej rzekomo zona robi prawko i dowiemy sie na miejscu, pozdrawiam marzka
  • 0

#7 marzka

marzka

    Newbie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 28 09 2009 - 22:29

Juz sie dowiedzialam...ten kolega podal tylko czesc kosztow, jego zona jest po czesci teoretycznej dopiero...
  • 0

#8 annetta20

annetta20

    Member

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 30 09 2009 - 20:10

witam moj chlopak tez zamierza w niemczech robic prawo jazdy i byl juz nawet na rozmowach, otoz powiedzieli mu ze jesli chce zdawac testy po polsku i zrobic prawo jazdy w normalnym terminie to wyniesie go to 1200 euro natomiast jesli chce w ciagu dwoch tygodni rowniez po polsku to koszt takiego wynosi 1500euro wiec sie dziwie ze mowicie 2000
  • 0

#9 Konto usunięte(18878)

Konto usunięte(18878)

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1972 postów

Napisano 30 09 2009 - 20:31

Cena zalezy tez od tego, gdzie sie to robi. Nie ma zadnych stalych, przez panstwo regulowanych cennikow, szkoly ustalaja ceny same, wiec zawsze warto porownac, jak ma sie mozliwosc. Okolice München (gdzie ja jestem) sa ogolnie drozsze, niz inne regiony, jak sie mieszka na wsi, to z kolei nie ma za wielkiego wyboru, trzeba brac co jest. U nas zwykla godzina jazdy kosztuje 76 EUR, godzina specjalnej jazdy (noc, Autobahn, Überland) 96 EUR, wiec to sie sumuje, na Überland (dluzsza jazda poza miastem) potrzeba np. 4 godziny (tyle przynajmniej musiala zrobic moja corka). Przy cenie, ktora podaje szkola trzeba sie dopytac, czy to policzone z oplatami urzedowymi (podanie, egzamin), zwykle tego nie licza, zeby brzmialo taniej, a to tez stowka dojdzie.
  • 0

#10 6875683

6875683

    Member

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 01 10 2009 - 12:48

Witam, moj maz wlasnie zaczal chodzic na kurs prawa jazdy. Robi po polsku. Dostal plyte i testy do nauki w jezyku polskim. Jednak brakuje nam jeszcze ksiazka z tej samej serii ktorej nie udalo sie wykladowcy zalatwic. Powiedzial, ze ma sobie poszukac w internecie. Moze wiecie, macie namiar na kupno tej ksiazki? Po testach widze, ze jest to firma Vogel- Fahren lernen. My szukalismy oczywiscie i nie udalo nam sie znalezc, chyba przez problemy z jezykiem
  • 0

#11 Tina6,5

Tina6,5

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 53 postów

Napisano 04 10 2009 - 10:35

Witam, tez jestem w trakcie robienia "prawka" i juz prawie na koncu. Mnie wyniesie to ok.2.000-2.300€. Naleze do tych, co nie zbyt dobrze maja nerwy pod kontrola. Teoretycznie mozna by sie zmiescic w 1.500€. Gdyby ktos chcial, to odsprzedam za polowe ceny Testy-Prüfbogen po niemiecku. Mi sie powiodlo na teoretycznym "Null" bledow. Pozdrawiam
  • 0

#12 kina221

kina221

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 2089 postów

Napisano 24 01 2010 - 20:35

Temat troche sie zakurzyl wiec troche go odswieze gdyz obecnie sama sie wybieram. Bylam pytc jak na razie w 1 szkole jazdy kobieta wyliczyla mi 1600 euro a moze i mniej jesli nie bede potrzebowala tyle godzin. Czy ktos moglby mi wytlumaczyc jak to wyglada dokladnie, bo ja troche nie kumam tego :) W Polsce robilam kilka lat temu, testy 0bledow oblana zostalam2 krotnie na jezdzie, raz plac i raz miasto( uwazam ze bardzo nie slusznie i dlatego wiecej nie poszlam, wkurzylam sie poprostu bo odpowiedz zinterpretowalam jako dania kopertki) Teraz wrecz musze posiadac prawko bo jak bez reki :)W Polsce moj kurs sie liczy i musze tylko wykupic godziny no i oplacic egzamin no i go zdac :) Pomyslalam ze byc moze tutaj tez jakos czesciowo zaliczyliby mi teorie z Polski. Wie ktos moze czy takie cos jest mozliwe? I czy ktos mogbylby mi tak z grubsza opisac jak wygladaja takie spotkania teoretycznie czego moge sie spodziewac i jak to jest z materialami do nauki? Dziekuje :)
  • 0

#13 mareczekhh

mareczekhh

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 4873 postów

Napisano 24 01 2010 - 21:26

cena jest normalna, a watpie czy bedzie mniej, raczej wiecej bo prawie kazdy szkola jazdy proboje pod koniec wcisnac dodatkowe godziny jazdy. teori z pl tobie nie zalicza, teoria to najmniejszy problem, idzie sie nauczyc, testy mozna tez w ojczystym jezyku zdawac, czyli tez po polsku. teoria raz albo dwa razy w tyg, najpierw zdajesz teorie a pozniej jazde, w sumie nic strasznego. na twoim miejscu bym robil prawko w pl, bo duzo taniej, no ale musisz co najmniej 2 tyg tam byc...ja sobie na wiosne biore 2 tyg urlopu i robie prawko na motocykl w pl, kosztuje 400 euro a tu 1500...wiec jest roznica...i znow jakis debilny przepis unijny, ze trzeba tez robic egzamin z teori, chociaz mam prawko na samochod..
  • 0

#14 kina221

kina221

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 2089 postów

Napisano 25 01 2010 - 00:39

wiem mareczek , w poslce ja nie musze juz zadnego kursu robic bo moj sie liczy, musze tylko wykupic te obowiazkowe 5 godzin ( wiadomo ze kupie wiecej) a na testy sama sie przygotowac moge i tylko na egzamin. ale z terminami tez nie ejst tak lekko bynajmniejw poznaniu, jak pytalam w grudniu to termin na marzec, no i teraz na jazdy trzeba dojechac zeby pojezdzic, a wiec musze do poznania leciec czyli takie 2 wyjazdy to juz 200 euro , jesli to wystarczy, do tego egzamin, 3 wyjazd czyli juz mam jakis czas w ktorym nie pracuej wiec nie zarabiam i jestemw plecy tygdoniowo dosc duzo, a jesli dolicze sobie stres zwiazany z prawkiem w polsce to mnie krew zalewa, a nie daj palne gdzies ze z niemiec przyjechalam to wiesz jak ze mnie zedra na poprawkach, poporstu wydaje mi sie ze tutaj moge zdac to bez stresu mimo ze perfekt niemca nie znam i zdaje egzam na aucie na ktorym uczylam sie jezdzic, nie ma placu tylko miasto. Nie wiem moze glupio mysle ale chyba najbardziej o ten stres chodzi, zostal mi uraz :)...juz zjezdzalam do osrodka i przede mnie wepchnal sie ladny mesiek ktory skrecal, zachamowalam zeby mu w d... nie wjechac a on mnie ulal ze spowodowalam zagrozenie na ulicy... to przeciez to sie pochlastac mozna przeciez to ten za mna ma trzymac dystans aby we mnie nei wjechac, ja przeciez nie wjechalam mimo ze walnelabym go ejszcze w bok bo sie wpychal :) i jesli tak samo jest tu to faktycznei nie ma sensu hehe
  • 0

#15 Martin34

Martin34

    Newbie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 25 01 2010 - 13:28

Witam! Przez 2 lata pracowałem w Polsce, dokładnie w Poznaniu jako egzaminator państwowy, Prawo Jazdy kat.B i napisze wam tyle, ze zdawalność jest stanowczo za wysoka. Czy to na motor czy na samochód. Ludzie! Słuchać tego bełkotu nie można, ze egzaminator oblał, ze egzaminator czekał na kopertę. Wytłumaczcie jak egzaminator może oblać na placu manewrowym? Za co? Za to, ze ktoś nie potrafi płynnie jechać po luku do przodu lub tylu? Ze nie jest przygotowany do prezentacji? Nie wiem, proszę wytłumaczcie mi to. Prawda jest taka, ze nie potraficie i nie nadajecie się do użytkowania pojazdów mechanicznych.Takie osoby jak Wy odbierają nam radość i pasje wykonywania wymarzonego zawodu. Co jest debilnego w przepisie, który wymaga zdawania egzaminu teoretycznego przy Prawie Jazdy na motor? I co z tego, ze ktoś posiada uprawnienia na auto. Pozdrawiam Mistrzowie prostej!
  • 0

#16 kina221

kina221

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 2089 postów

Napisano 25 01 2010 - 17:03

Wiesz aby zostac instruktorem w szkole jazdy wystarczy miec 3 lata prawko i zdac egzaminy (gdzie metodyki nauczania jest tylko 50 godzin, a 10 godz z psychologii)wiec nie mow mi ze taki czlowiek ma takie doswiadczenie aby uczyc jezdzic a tak jest, bo co do tego tez mozna miec wiele zastrzezen, tak jak do egzaminatorow. Na rgzaminatora nie jest to duzo trudniejsze gdyz tylko 6 lat prawko, uczestniczyc w kilku egzaminach z czego 3 przeprowadzic i zdac egzamin przed komisja panstwowa. Wiec teoretycznie egzaminatorem moze byc kazda osoba ktora ma 24 lata i zdaje egzamin. Po 2 ja egzamin zdawalam w roku 2000 i nie mow mi ze zdawalnosc byla wysoka bo ze mna byly osoby ktore po 15 raz podchodzily( owszem co nie ktore zapewne nie potrafily na prawde zdac egzaminu) ale jesli u mnie w grupie bylo 25 osob a egzamin na placu zdaly 3 na miescie 1 to prosze mi wytlumaczyc panie egzaminatorze, jak instruktor uczy jezdzic? chyba w tym jest cos nie tak ! Moj ojciec zawodowy kierowca z 30 letnim doswiadczeniem bezwypadkowy! jesli z nim jezdzialm i nie mial wielkich zastrzezen a autem 3,5 t. potrafie wjechac do garazu to uno czy bmw bym nie wjechala- sorry ! Moja siostra w zeszlym roku zdawala egzamin, pan egzaminator ( rwonie moldy jak Ty) kazal jej zjechav na przystanek autobusowy gdyz chcial sobie pogadac przez koma. nie wiadomo czy to prawda czy podpucha wiec moja siostra nie chciala zjechac i powiedziala ze tutaj jest zakaz zytrzymywania i zatrzyma sie na parkingu. Wzial jej kierownice i zjechal , siora wysiadla w takim stresie ze do osrodka wrocila pieszo, oczywiscie ja ulal! Wiec jesli sa gowniarze instruktorzy zle nauczaja a do tego trafiaja sie walnieci egzaminatorzy nic dziwnego! Nie wypowiadam sie co do Twojej osoby, ale ogolnie .
  • 0

#17 kina221

kina221

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 2089 postów

Napisano 25 01 2010 - 17:07

Tak wiec bardzo prosze tutaj nie wyjezdzac z tekstem i oceniac kto jest stworzony a kto nie do uzytkowania pojazdow mechanicznych bo po tym wpisie moglabym zapytac kto Ciebie przyjal na egzaminatora skoro masz takie podejscie - sam kiedys tez sie uczyles
  • 0

#18 chaber

chaber

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1120 postów

Napisano 25 01 2010 - 18:10

kina - nie masz racji. W swoim życiu już dwa razy robiłem prawko.Pierwszy gdy miałem 17 lat i dwa lata temu (bo zabrali mi za punkty) i na trochę innych zasadach. Ponad godzina egzaminu z jazdy tylko po centrum miasta i zero błędów. Jeśli umie się jeździć i panować nad emocjami to w zdaniu prawka nie ma problemu. P.S. Egzaminy są nagrywane, więc siostra powinna się odwołać.
  • 0

#19 kina221

kina221

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 2089 postów

Napisano 25 01 2010 - 21:21

w zeszlym roku siostra miala tez plac, fakt ze tylko losowo 3 rzeczy na placu ale mimo to jest, za zabranie prawka za punkty moze ejst to inaczej. Siostra sie nie odwolala bo bala sie ze w ogole nie zda, zdala za 2 razem i wtedy poprosila o tasme z tamtego egzaminu, wobec egzaminatora wyciagnieto konsekwencje. Jesli umie sie jezdzic... szlam na prawko majac 17 lat i umialam jezdzic moze nie super itd, ale moj ojciec nie mial zastrzezen a byl ze mna na placu nie raz naszym autem, na kursie jezdzilam wtedy nowszym uno a na egzaminie wsiadlam w starego ryla tak wiec dla osoby ktora nie jezdzi na codzien chyba nie jest to takie proste. Poza tym raz ojciec z anszego auta przesiadl sie do tego uno hehe i sam mial problem aby zatoke na raz wjechac. Miasto nie ejst zle najgorsze sa wlasnie te place w Polsce. Ja oblalam raz na miescie co opisalam, a 2 raz na placu na garazu tylem uslyszalam ze ja wysiade w garazu a moj pasazer bedzie mmusial sie gimnastykowac ale moglby na to przymknac oko jesli cenie go tak jak mojego pasazera , no wiec powiedzialam mu ze po 1 pasazer gazar otwiera a po 2 jak bedzie chcial to szyberdachem wysiadzie a cenie kazdego ale nie zlodzieji no i jak myslisz jaka byla nota z egzaminu? Zauje wlasnie ze kiedys nie bylo kmer w autach i ze nigdy nie mogla zadna osoba byc na placu w poblizu bo na to swiadkow nie stety nie bylo.
  • 0

#20 kina221

kina221

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 2089 postów

Napisano 25 01 2010 - 21:31

A zapomnialam, kolezanka mojej siostry zdawala tez w zeszlym roku dokladnie 14 lutego i na egzaminie dostala kartke z zyczeniami, mala torebke miala przepieta przez ramiona a kartke polozyla przy skrzyni biegow, wysiadajac zapomniala o kartce bo byla w szoku ze zdala egzamin hehe, gdy wrocila po swoja walentynke juz jej nie bylo... no to sie pan przejechal a egzamin zdala mimo ze sama uwaza ze nie powinna :) tak na marginesie - sprobujcie kierowcy , ktorzy jezdzicie duzszy czas jednym autkiem wsiasc w inne i przejechac plac manwerowy na starych zasadach( mam na mysli tez cm odleglosci jakie maja byc zachowane) oczywisice z tylko 1 poprawka. Gratuluje jesli uda sie to komus bezblednie :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników