Skocz do zawartości

Zdjęcie

Działalność gospodarcza w Niemczech - prośba o pomoc

działalność gospodarcza

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grizzly1897

Grizzly1897

Newbie

• Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 18 06 2013 - 15:57

Witam wszystkich na forum.

Zarejestrowałem się tutaj, gdyż otrzymałem propozycję od znajomego aby przyjechać do Berlina i tam założyć swoją działalność - mam pracowac jako jego podwykonawca, on daje mi swój samochód a rozwozić mam paczki i przesyłki w niemieckiej firmie. Przez parę pierwszych miesiecy mam mieszkać u niego na mieszkaniu.

Nie znam się na niemieckim prawie i mimo że mój znajomy to bardzo sympatyczna osoba, znam go dosyć krótko i mam kilka obaw.

Bardzo proszę wszystkich zorientowanych o udzielenie mi odpowiedzi na pare pytań.

Otóż z tego co wyczytałem w iternecie (dokładnie na tej stronie:  http://nazachodzie.d...rmy-niemcy.html )  będę musiał się udać się do Gewerbeamt - w celu założenia działalności oraz podana siedziby (będzie to w mieszkaniu znajomego), tam też pewnie będę zameldowany.
Czy informajca, że przez pierwsze 2 lata działalności jestem zwolniony z podatku dochodowego jest aktualna i prawdziwa?
Mam dostawac do ręki 1tys euro na miesiąc. W Polsce jeszcze sam nie wypełniałem deklaracji podatkowej, jak z tą deklaracją ma się w Niemczech? Na w/w stronie jest info, że musze ja złożyć do końca marca roku przyszłego. Pewnie będę musiał skorzystac z polskiej firmy rachunkowej.
Jeszcze chciałem zapytać co z ubezpieczeniem w takiej sytuacji? Jego pojazd jest ubezpieczony, natomiast chodzi mi o zdrowotne - lepiej załatwić sobie w Polsce? Ewentualnie jak to zrobić w Niemczech i gdzie się udać?
Bardzo proszę o opinię, czy wg Was to wszystko trzyma się kupy?

Nie znam za dobrze niemieckiego (obecnie przypominam sobie podstawy) na szczęscie przez pierwsze 3 mies pobytu bede miał w Berlinie koleżankę studentkę niemieckiego, która będzie mi tłumaczyc wszystkie papiery na polski..