Skocz do zawartości


Zdjęcie

leczenie w polsce lub niemczech


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 stano

stano

    Newbie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 16 04 2013 - 11:27

witam jestem po operacji bajpasów obecnie jestem na rechabilitacji czy po rechabilitacji moge jechca na dalsze leczenie do polski i wysylac l.4 do krankenkasy z polski czu musze tu na miejscu sie leczyc nadmienie ze pracowalem na umowe o prace jestem zameldowany w niemczech ale to tylko meldunek na papierku pracowalismy po calych niemczech i wynajmowalismy hotele mam tu meldunek ale w zeczywistosci niemam gdzie mieszkac staly meldunek mam takze w polsce czy ktos sie orientuje czy moge leczyc sie w polsce i przesylac l.4 do krankenkasy czy to bedom akceptowac pozdr ...
  • 0

#2 casiopaia

casiopaia

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1128 postów

Napisano 16 04 2013 - 11:38

Najprosciej byloby poprostu skontaktowac sie z Krankenkasse. W takich przypadkach sprawy sa czesto rozstrzygane indywidualnie. Jezeli tak zrobisz tzn. skontaktujesz sie z Krankenkasse i nic nie bedzie stalo na przeszkodzie, abys kontynuowal rahabilitacje w polsce, to nie zapomnij poprosic o potwierdzenie tej zgody na pismie - to wazne! Pozdrawiam i zycze szybkiego powrotu do zdrowia. :)
  • 0

#3 dimix

dimix

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1743 postów

Napisano 16 04 2013 - 12:48

Rechabilitacja po za granicami niemiec raczej nie wchodzi w droge,dowiesz sie w swojej KK. Za granica pokrywaja tylko w naglych wypadkach koszty. Co innego,gdy proponuja ci,albo lekarz reha w niemczech,ale podobna tez jest mozliwa,i tansza,ale oczywiscie wszystko musisz przedstawic KK i otrzymac zgode na pismie.
  • 0

#4 andr-opole

andr-opole

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 17601 postów

Napisano 16 04 2013 - 12:58

Dimix, mylisz sie. Wlasnie ze ubezpieczeni w ustawowych kasach chorych maja prawo wolnego wyboru nie tylko lekarza ale i placówek rehabilitacyjnych w calej UE. Trzeba tylko naprzód zlozyc podanie. Kasa placi maksymalnie do wysokosci kosztów, które musialaby pokryc w Niemczech, jezeli ta rehabilitacja ma sens. Tylko za dojazd nie placa.
  • 0

#5 sun35

sun35

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 3540 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:13

dimix..co ty za bzdury wypisujesz???.....
  • 0

#6 dimix

dimix

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1743 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:21

Andr ... napisalem to samo co ty teraz,tylko w innej formie textowej,przeczytaj dokladnie. To samo ty sun ... czytanie ze zrozumieniem sie klania.
  • 0

#7 sun35

sun35

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 3540 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:28

Za granica pokrywaja tylko w naglych wypadkach koszty bzdura!!!
  • 0

#8 andr-opole

andr-opole

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 17601 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:31

To samo? To ja cie chyba zle rozumie: "Rechabilitacja po za granicami niemiec raczej nie wchodzi w droge" - FALSCH "Za granica pokrywaja tylko w naglych wypadkach koszty." - FALSCH
  • 0

#9 dimix

dimix

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1743 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:33

Czytacie tylko polowe: Co innego,gdy proponuja ci,albo lekarz reha w niemczech,ale podobna tez jest mozliwa,i tansza,ale oczywiscie wszystko musisz przedstawic KK i otrzymac zgode na pismie.
  • 0

#10 dimix

dimix

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1743 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:40

I ja rozumie autora w ten sposob,ze niemiecka KK spelnila swoj obowiazek Rehabilitacji,wiec czemu ma dalej byc ona w PL kontynulowana,i to na przeslaniu papierka L4 ??? Jak to zinterpretujesz??? "czy po rechabilitacji moge jechca na dalsze leczenie do polski i wysylac l.4 do krankenkasy z polski"
  • 0

#11 sun35

sun35

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 3540 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:42

oni ci nie muszä nic proponowac!!!...wystarczy ze powiesz,gdzie sie leczysz i oczywiscie przedstawisz im rachunki i oczywiscie jezeli bedzie to drozej wchodzilo to sie nie zgodzä ale jezeli jest to taniej to problemu ZADNEGO nie ma...,
  • 0

#12 andr-opole

andr-opole

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 17601 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:47

Jezeli jest recepta na swiadczenie bedace w katalogu ustawowej kasy chorych, to owszem... nawet mozna bez poprzedniej zgody kasy chorych sie leczyc, tyle ze trzeba kase wylozyc i starac sie potem o zwrot. Jezeli starasz sie zawczasu o leczenie czy rehabilitacje za granica, to wieele kas chorych ma juz swoich partnerów na konktrakcie, gdzie wystarczy przedlozyc odpwiedni swistek z kasy moze nawet nie musisz do tego doplacac.
  • 0

#13 dimix

dimix

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1743 postów

Napisano 16 04 2013 - 13:48

Boshe ... czytaj ze zrozumieniem : W DE jest juz po Reha ... a ze nie ma gdzie mieszkac to wraca do PL,i mysli ze na DE ubezpieczenie bedzie mogl kolejna Reha w PL robic ?? ja w to watpie . "czy po rechabilitacji moge jechca na dalsze leczenie do polski i wysylac l.4 do krankenkasy z polski"
  • 0

#14 andr-opole

andr-opole

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 17601 postów

Napisano 16 04 2013 - 14:01

Jezeli lekarz przepisze, tj wystawi recepte, to mozna nawet miec przec caly rok rehabilitacje. Zreszta mój ojciec mial operacje przed dwoma laty, potem byl trzy razy po 6 tygodni na rehabilitacju w sanatorium w Niemczech, a teraz ma caly czas "amblante Reha" w domu. Wszysto zalezy od lekarzy oraz nastawienia kasy chorych. W niemczech przysluguje kazdemu ubezpieczonemu kazda niezbedna terapia bedaca w katalogu refundowanych swiadczen. Tyle ze recepty nie mozna wystawic na rok lub dwa, lecz na tylr ile przewiduja to przepisy. Potem mozna ewentualnie starac sie o nowa recepte, która kasa chorych musi zatwierdzic, bo to nie jest juz automatyczne ja w wypadku pierwszej recepty. A ponadto jest droga prawna.
  • 0

#15 andr-opole

andr-opole

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 17601 postów

Napisano 16 04 2013 - 14:03

PS: Mój jciec tez mial Bypass-OP, tyle ze z komplikacjami.
  • 0

#16 dimix

dimix

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1743 postów

Napisano 16 04 2013 - 14:06

I tak za malo danych podal autor i mozna gdybac caly dzien.
  • 0

#17 andr-opole

andr-opole

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 17601 postów

Napisano 16 04 2013 - 14:20

Ja nie gdybam, tylko pisze jak jest. A wyjasnic zawczasu sprawe w kasie chorych napewno nie zaszkodzi.
  • 0

#18 stano

stano

    Newbie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 16 04 2013 - 14:26

nie chodzi mi o dalsze rechbilitacje w polsce bo tu zakoncze wszystko tylko o czaS niezdolnosci do pracy czy moge spedzic w polsce chodzic do polskiego doktora byc pod polskim kardiologiem i wysylac do KK z polski l.4 lekarz na rechabilitacji twierdzi ze moja niezdolnosc do pracy potrwa od 6 do 8 miesiecy jeszcze jedno jaki najdłuzsze zwolnienie moze wystawic arct....ile dni za jednym razem 14 albo wiecej bo słyuszalem ze tylko 14 jednorazowo
  • 0

#19 andr-opole

andr-opole

    Advanced Member

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 17601 postów

Napisano 16 04 2013 - 15:15

Ile moze wystawic lekarz - od tego sa wytyczne, w zaleznosci od diadnozy. W Niemczech lekarze z reguly nie moga nawet przedluzyc "chorobowego" bez wizyty pacjenta (fatycznie przeciagniecia karty) lekarz nawet nie ma prawa wystawic choroboweg. O dluzszych zwolnieniach niz 4 tygodnie nie slyszalem. Z reguly jednak niemieckie kasy chorych uznaja zarówno otesty jak i diagnozy polskich lekarzy.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników